Gdzie się aktualnie "produkuję", pojawiam, tudzież co właśnie tworzę

30.05.2016

Na prośbę ukochanej małżonki zmontowałem filmik opowiadający o ciężkiej pracy tłumaczy kabinowych.


28.05.2016

Polygamia.pl publikuje kolejny felieton z cyklu "Nie dzielmy gry na czworo", tym razem opowiadający o moralności: Za siedmioma lasami, za siedmioma górami, w bardzo odległej galaktyce Richard Garriott postanowił, że w fabularnych grach komputerowych musi pojawić się coś więcej niż tylko eliminowanie przeciwności losu. Poruszony zarzutami dorosłych względem RPG-ów – głównie tych klasycznych – zdecydował się uwypuklić moralność.


26.05.2016

Kolejny numer Rebel Timesa i kolejny artykuł mojej skromnej osoby, będący efektem historycznych badań nad grami: W 1880 roku pojawiła się zaś pozycja Charlesa A. L. Tottena o bardzo długim tytule Strategos: A Series of American Games of War, Based Upon Military Principles and Designed for the Assistance Both of Beginners and Advanced Students in Prosecuting the Whole Study of Tactics, Grand Tactics, Strategy, Military History, and the Various Operations of War . Autorem dzieła wzorowanego na niemieckich Kriegsspiel był porucznik i w efekcie gra nie oferowała ciekawej rozgrywki, ale za to pedantycznie odzwierciedlała zasady bitew. I pozycja ta miała wielki wpływ na gry, prowadząc do powstania tych fabularnych.


25.05.2016

_Magazyn.allegro publikuje moją opowieść o fenomenie Wściekłych Ptaków: Zanim nadszedł niesamowity sukces, założone w 2003 roku Rovio wyprodukowało 51 gier, które przeszły w zasadzie bez echa. Deweloper dosłownie walczył o przetrwanie. W 2009 roku w firmie pracowało ledwie 12 osób, a jeszcze kilkanaście miesięcy wcześniej było ich 50. Rovio stało na skraju bankructwa… Mikael Hed, prezes i współzałożyciel firmy, uratował swoje dziecko, wpadając na prosty, ale przełomowy pomysł. Wraz z pozostałymi pracownikami postanowili stworzyć grę zabawną, łatwą w opanowaniu i – co ważne – na urządzenie, które akurat zyskiwało na popularności...


18.05.2016

Miałem niewątpliwą przyjemność wymyślić i poprowadzić finał zabawy dla dzieci szkolnych nazwany "Bateria pomysłów", a powiązany z grą planszową, jaką pewien czas temu współtworzyłem. Zabawy było co niemiara, a najlepsi pozyskali fenomenalne nagrody:)

Dla chętnych - scenariusz finału.


18.05.2016

Kolejny tekst na portalu _magazyn.allegro poświęcony grom, tym razem tym powiązanym z... "Grą o tron" i podobnych produktach. O brandowanych grach napisałem z czynnym udziałem następujących osób (w kolejności pojawiania się w tekście): Grzegorz Laskowski, Artur Machlowski, Marcin Roszkowski, Jacek Gołębiowski. Nie tylko miłośnicy gier doskonale zdają sobie sprawę, że inspirowanie się popularnymi światami i tematami to wśród twórców planszowek czy karcianek nic niezwykłego. Popularność książkowego cyklu George’a R. R. Martina wystarczyła do zainspirowania twórców specjalizujących się w innych mediach.


13.05.2016

W piątek 13 udałem się do miasta Rzeszów na zwieńczenie pewnego ciekawego projektu, w którym po części brałem udział. Po części, albowiem był to konkurs zorganizowany na terenie województwa podkarpackiego. Konkurs dotyczył m.in. stworzenia gry planszowej lub karcianej związanej z funduszami europejskimi. Miałem przyjemność oceniać gry przygotowane przez uczniów szkół ponadgimnazjalnych oraz przeprowadzić warsztaty związane z tworzeniem tego rodzaju "gier bez prądu". Więcej na ten temat przeczytacie o tutaj. A na zdjęciu widać jak wręczam nagrody:)


13.05.2016

Z okazji zbliżającej się premiery dodatku do gry wideo "Wiedźmin 3" napisałem na potrzeby _magazynu.allegro krótki tekst o historii Białego Wilka w różnych mediach: Początki wszyscy pamiętamy: nikomu nieznany Andrzej S. pisze opowiadanie na konkurs w czasopiśmie „Fantastyka”. Otrzymuje honorowe trzecie miejsce. A opublikowane w 1986 roku opowiadanie „Wiedźmin” okazuje się jednak debiutem marzeń. Fani domagają się kontynuacji. I dostają kolejne krótkie formy, a potem pięciotomowy cykl.


12.05.2016

Wasz ulubiony Jack of All Trades (czyli ja:) przygotował tym razem skromne, animowane intro i outro, które pojawiło się na wp.tv (nie zrażajcie się reklamami).


07.05.2016

Zupełnie nowy materiał filmowy na Gadżetomanii - tym razem poświęcony potencjalnemu sukcesowi Tesli: Najnowszy model Tesli spotkał się ze świetnym przyjęciem - pobił rekord sprzedaży (czy raczej przedsprzedaży) i zachwycił nie tylko Amerykanów. Czy nowe dziecko Elona Muska doprowadzi do prawdziwej rewolucji w świecie samochodów? Takie pytanie zadają sobie dziś chyba wszyscy fani motoryzacji. I zresztą nie tylko oni...



06.05.2016

Sztuczna inteligencja - wciąż żywe marzenie fantastów jest bardziej odległe niż się nam wydaje, o czym piszę w artykule na portalu Gadżetomania.pl: Marzenie fantastów i futurologów: hipotetyczna inteligencja realizowana w procesie inżynieryjnym, a nie naturalnym. Zdolna śmiać się, płakać, uczyć i współodczuwać. Oraz gromadzić, a potem analizować dane znacznie szybciej i lepiej niż człowiek. Maszyna potrafiąca myśleć. Jeszcze długo się jej nie doczekamy…


06.05.2016

Kolejny artykuł mojego autorstwa ląduje na stronach _magazynu.allegro - tym razem poświęcony kolekcjonerom gadżetów z gier: Zwykle zaczyna się od jednego tytułu. Ulubionej postaci. Nietypowego gadżetu. Po jakimś czasie półki uginają się pod pudełkami, figurki zajmują większość biurka, a pokój ozdabiają plakaty. Kolekcjonerzy. Regularni fani gier to przy nich amatorzy…


05.05.2016

Ostatnie opowiadanie z emitowanego na Gadżetomanii cyklu Obcy w Polsce zostało opublikowane. W przeciągu pięciu dni na portalu można było przeczytać zebrane przeze mnie opowiadania pięciu godnych uwagi polskich autorów sf (w kolejności publikacji): Jakub Ćwiek Iskierki, Michał Cholewa Współudział, Rafał W. Orkan Herezja, Paweł Majka Miejsce w hierarchii oraz Marcin Sergiusz Przybyłek Wywiad.


05.06.2016


Mój krótki materiał poświęcony historii znaku @ trafił na pierwsze miejsce popularności na portalu Gadżetomania w tygodniu "okołodługoweekendowym" (stąd tak późno się tym chwalę:).


02.05.2016

_Magazyn.Allegro publikuje kolejny tekst mojego autorstwa poświęcony grom, tym razem karcianym - tym nietypowym. Kiedy słyszycie hasło „gra karciana”, to co pierwsze przychodzi wam na myśl? Poker? Brydż? A może stara, dobra i nieskomplikowana wojna? Otóż, można inaczej…


1.05.2016

Na majówkę portal Gadżetomania przygotował redagowany przeze mnie "zbiór" opowiadań kilka najbardziej poczytnych polskich autorów pod wspólnym tytułem "Obcy w Polsce". Miałem przyjemność dobrać autorów, namówić ich do napisania tekstów oraz nieco je >podrasować<. Jako że cykl ujawnia kolejnych pisarzy dzień po dniu, całość wyjawię 5 maja:). A na pierwszy ogień poszedł Jakub Ćwiek.

Hop do "aktualności" z kwietnia 2016 roku