28.01.2016

Po krótkiej przerwie powracam na łamy magazynu PSX Extreme - w numerze 222 ukazuje się mój artykuł pod tytułem "Nie chcę grać w film": Często zachwycamy się tym, jak filmową grafikę oferuje taka czy inna produkcja, nie zaś jak bardzo jest to rzecz „grywalna”. Przy okazji premiery Star Wars Battlefront w kilku miejscach natrafiłem na zachwyty, że grający „czuli się jak w filmie”. Ja zaś naprawdę nie chcę grać w film! I w książkę też grać nie chcę. Nie chcę też czytać filmu ani oglądać książki. Tak, wiem – są komiksy i gry paragrafowe oraz wiele podobnych rzeczy. Niemniej gdy gram w grę wideo, chcę grać. Chcę zanurzyć się w świecie i przeżywać przygody.


27.01.2016

Ukazuje się nowe wydanie magazynu internetowego Rebel Times z moim felietonem pt. "Gry propagandowe": Zwykle zachwycamy się tym, jakie gry są fajne, jakie grywalne, jakie rozrywkowe, tudzież jak fajnie przy nich spędza się czas w towarzystwie. Niemniej gry mogą być również narzę- dziem – zarówno w pozytywnym tego słowa znaczeniu (czyli np. podczas szkoleń), jak i negatywnym, wypaczającym wizję świata. I nie mam tu nawet na myśli »potężnych« produkcji, takich jak gry wideo w rodzaju America’s Army lub syryjski FPS o pierwszej intifadzie pod tytułem Under Ash.

Drugi artykuł na gadżetomanii.pl poświęcony wirtualnej rzeczywistości, okraszony wypowiedziami polskich deweloperów gier: Wirtualna rzeczywistość pozwoli nam maksymalnie wykorzystać wzrok i słuch (bardziej wzrok). Ale przecież są kina zwane 7D, które oddziałują też na inne zmysły. Tam odczuwamy zapach, powiew powietrza, temperaturę, wibracje, zmiany pozycji, dotyk. Aktualnie twórcy gogli wirtualnej rzeczywistości skupiają się na możliwie najlepszym i najwygodniejszy dla odbiorcy przeniesieniu obrazów oraz dźwięków, a także – pośrednio – dotyku.


26.01.2016

Komórkomania.pl umieszcza kolejny materiał mojego autorstwa. Tym razem pochylam się nad 5 najciekawszymi smartwatchami 2015 roku: Poszukując pięciu najlepszych moich zdaniem smartwatchy brałem pod uwagę cechy unikatowe dla danego modelu. A raczej unikatowe wady... Które inteligentne zegarki z ubiegłego roku są moim zdaniem najciekawsze?


24.01.2016

Pracowity dzień:
1. Zdjęcia do nowego sezonu programu TeleTOON+ Play m.in. z Piotrkiem Kubińskim jako prowadzącym.
2. Pierwszy dzień zdjęciowy i próby do "nowego projektu" wideo:)


23.01.2016

_Magazyn.allegro publikuje kolejny artykuł mojego autorstwa, tym razem poświęcony grom planszowym. Okraszony on został polecankami najlepszej gry 2015 roku zacnych osób: Tomasz Chmielik, Ryszard Chojnowski, Maciej Repek Reputakowski-Madej, Krzysztof Szafrański, Radosław Szeja oraz Ignacy Trzewiczek.
Za pierwszą „współczesną” grę planszową uznaje się „A Journey Through Europe” Johna Jefferysa. Autor w ten sposób próbował rozszerzyć asortyment produktów, które sprzedawał, a mianowicie map. Dlatego też połączył mapę Europy z zasadami gry „Gęś” znanej jeszcze z XIV wieku.

Na Polygamii pojawia się mój pierwszy felieton z - docelowo - cyklu pod tytułem Niedzielmy gry na czworo, jako że chcę w nim przedstawiać związki pomiędzy grami klasycznymi a wideo... i nie tylko:) 
Gry mają tę niezwykłą właściwość, że pozwalają nam dowiedzieć się dużo ciekawych rzeczy o minionych czasach - i to w inny sposób, niż o nich czytając, odwiedzając muzeum czy oglądając film dokumentalny. Kiedy zagram w hnefatafl, mogę poczuć się jak wiking z V czy VI wieku. Grając w senet mam okazję odkryć mistyczny świat Starożytnych Egipcjan. Kottabos pozwoli mi choć na chwilę przenieść się na grecką imprezę ku czci Dionizosa.


18.01.2016

Kolejna z mniej licznych niż zwykle publikacji: gadżetomania.pl pokazuje 100 okładek gier, które uzna(łem/śmy) za najlepsze.


12.01.2016

Miesiąc publikacyjnie rozkręca się powoli:) Ale kolejny materiał (tym razem opracowany jeszcze w minionym roku) już jest! Znów gadżetomania.pl, ale tym razem polscy twórcy gier wideo o tym, jak wielką zmianę niesie technologia wirtualnej rzeczywistości. Wirtualna rzeczywistość budzi coraz większe emocje. Nie możemy się doczekać, gdy stanie się na tyle dostępna, by każdy mógł jej posmakować. Zdajemy sobie sprawę z jej ogromnego potencjału, ale przecież VR może także obrócić nasz świat do góry nogami. Zmienić sposób, w jaki się uczymy. Jak poznajemy świat. Jak wchodzimy w interakcje z innymi ludźmi. Wreszcie: jak gramy…

W materiale wypowiadają się przedstawiciele różnych studiów gier, m.in. Paweł Rohleder z Techlandu, Michał Nowakowski z CD Projekt RED, Klaudiusz Zych z Flying Wild Hog czy Łukasz Mach z The Farm 51 Group.


08.01.2016

Druga publikacja w 2016 roku to dla mnie ważny tekst. Na gadżetomanii.pl pojawia się opowieść o języku programowania Loglan 82, nad którym pracował mój ojciec. Może się tak na pierwszy rzut oka nie wydaje, ale poświęciłem wiele czasu na ustalenie pewnych faktów. Powrót do przeszłości, której nie znałem, z perspektywy uczącego się informatyki człowieka średniego wieku, tropiący osiągnięcia ojca - ponoć duże, ale zupełnie dla mnie na dziś niezrozumiałe. W artykule wątek osiągnięć w zasadzie pominąłem, bo nazbyt jest hermetyczny (), niemniej tu pozwolę sobie zacytować profesora Salwickiego: "Wkład Antka jest nie do przeszacowania. Kiedyś będą o tym pisać w podręcznikach". Ja póki co skromnie w internecie o dawnych czasach...

Artykuł trafił również na stronę główną WP.pl w dziale Moto & Tech i doczekał się około 400 polubień :)


05.01.2016

Noworoczne publikacje otwiera tekst do _magazynu.allegro pod tytułem Zagraj ze mną, dziecię moje opowiadający o tym, w co można grać wspólnie z potomstwem - i poniekąd, dlaczego warto grać: Jeśli, drogi rodzicu, kupiłeś swojemu dziecku pod choinkę nową grę, to sprawiłeś prezent także sobie. Nie wiesz dlaczego? Otóż wspólne granie to jedna z najlepszych rzeczy, jaką możesz zrobić, jeśli chcesz zbudować dobrą relację ze swoją pociechą. Zobacz, jak to się robi na podstawie Warhammera.

Hop do "aktualności" z grudnia 2015 roku